Efekt pralki - silny prąd wody, regulacja filtrów, ustawienie filtrów bez regulacji -
pewe - 05.10.2010
Na wstępie witam wszystkich forumowiczów, jestem tu nowy i nowy w temacie akwarium.
Kupiłem gotowy zestaw 126l i mam wątpliwości czy poprawnie działa filtr. Mianowicie mam wrażenie, że tworzy zbyt silny prąd i wypuszcza zbyt dużo powietrza (powietrze dochodzi prawie na drugi koniec akwarium a czasem nawet zawraca

, bardzo też wygina rośliny. Ryb jeszcze nie mam bo jest to świeże akwarium, więc nie wiem jak poradzą sobie z silnym prądem. Filtr który posiadam jest dokładnie taki jak ten
http://allegro.pl/filtr-wewnetrzny-jp-022f-60-120l-600l-h-cena-i1241859547.html . Nie wiem czy ma to znaczenie, ale skróciłem o jakieś 5 cm wężyk doprowadzający powietrze, wyglądał na zbyt długi. Regulacja zaworkiem na końcu wężyka nie pomaga (można tylko zwiększyć ilość powietrza). I jeszcze jedno pytanie na jakiej wysokości najlepiej umieścić ten filtr.
Z góry dziękuję za pomoc i pewnie poproszę o nią jeszcze niejeden raz
RE: problem z filtrem - początkujący -
elekmc - 05.10.2010
Im niżej umieścisz filtr, tym powinno lecieć mniej bąbelków (przynajmniej u mnie tak zawsze było w filtrach wew.) Możesz także pomyśleć o stworzeniu jakiejś deszczownicy z kawałka rurki i w ten sposób nie będziesz robił takiej pralki w akwarium, a wystarczy że wyloty z deszczowni skierujesz na tafle wody i już bąbelki będziesz mógł podarować sobie całkowicie bo woda będzie się natleniać przez ruch tafli. pozdrawiam
Ja mam jeszcze pewne wątpliwości czy ten filtr wystarczy w takim akwarium bo nie ma on w sobie zbyt wiele miejsca na złoża filtrujące, ale niech wypowiedzą się jeszcze inni.
coldaqua - 05.10.2010
Pewnie, że filtr jest za mały. W sumie w takim akwarium powinien być już zewnętrzny ale to są już większe koszta. Filtr ma na pewno jakąś regulacje, żeby zmniejszyć ten przepływ. Jeśli robi Ci on pralke w 126l to pomyśleć co zrobił by w 60l .
apri cort - 05.10.2010