• 0 Głosów - 0 Średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

Pomoc w przejsciu na cos nowego
#1

Witam Serdecznie,
Mam na imię Kuba, od ponad 5 lat zajmuję się akwarystyką ale nie taką jak na tym forum. Zajmuję się akwarystyką roślinną, głównie Nature. Ale niestety moja nowa praca w której pracuję od pół roku nie pozwala mi na opiekowanie się moim akwarium, a jak wiadomo przy akwarium roślinnym trzeba trochę czasu mu posiedzieć ( nawozy, wymiana co2 itp itd) W tej chwili akwarium wygląda jak bagno chciałbym spróbować sił w Tanganice i proszę o małe wskazówki co mogę z moim sprzętem zrobić:

akwarium 60x30x40h opti-white
Oświetlenie: 2x24W, T5 (PHILIPS Aquarelle i Narva 865)
Filtr: Eheim 2224, Grzałka przepływowa Hydor
Co2 z butli z elektrozaworem.
Podłoże ADA + dodatki

Wiem ze co2 się nie przyda, podłoże musze mieć inne ale nie wiem co będzie najlepsze. Jak mocne musi być oświetlenie? Najważniejsze jakie wkłady w filtrze muszę mieć?
Pozdrawiam,
Kuba
#2

Jako podłoże piasek , oświetlenie niezbyt mocne - ok.15-20W max .
Wkłady : zeolit i ceramika + gąbki działowe .

W tym akwa nie poszalejesz jeżeli chodzi o Tangę , ale możesz zająć się bardzo ciekawymi muszlowcami Wink

masz tutaj opisy:

www.muszlowce.prv.pl

Kujawsko-Pomorskie Forum Akwarystyczne

Nie udzielam porad na PW.
#3

Ok rozumiem, a jeśli bym mial możliwość za jakiś czas powalczyć w większym akwarium, myślałem o szczelinowcach. I bardzo ważne dla mnie jakiego rodzaju kamienie najlepiej użyć?
#4

Dla szczelinowców musisz zrobić jakieś rumowiska - do tego najlepsze piaskowce .

Kujawsko-Pomorskie Forum Akwarystyczne

Nie udzielam porad na PW.
#5

Dzieki za odpowiedzSmile.Czy zna ktoś jakieś składy kamieni skąd można ewentualne kamienie nabyć w tym wapienie filipińskie w województwach łódzkim, mazowieckim ?
#6

Wapienie filipińskie możesz sobie wysypać w ogrodzie , nie do akwarium .
Najlepiej weź normalne kamienie typu piaskowiec czy serpentynit .
Mogą być łupki.

Składy na pewno znajdziesz w necie.