• 0 Głosów - 0 Średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

Urządzanie 240l welonarium - jakie rośliny i podłoże ?
#1

Witam , mam nadzieję że wybrałem poprawny dział , jeśli nie to z góry przepraszam , ale do rzeczy.

Więc tak planuje jak urządzić akwarium dla welonek.
Znalazłem na internecie wiele sklepów internetowych ,
ale akurat nie wiem dla czego przyciągnął moją uwagę.

Moje pytanie jest następujące :

Których z zestawów dostępnych na tej stronie ( link poniżej ) , będzie odpowiadał do akwarium z welonami , ja niestety nie znam się na roślinach więc proszę o waszą pomoc.

Z góry wielkie dzięki


http://www.aquarid.pl/12-zestawy-roslin/

--------------------------
1. Każdy post powinien być zamieszczony w specjalnie do tego przeznaczonym dziale tematycznym.
2. Każdy post w tytule powinien zawierać ogólny opis problemu.


P.S przepraszam za błędy ortograficzne oraz formy ale pisane w pośpiechu.
#2

Szkoda kasy bo ryby zjedzą większość roślin. Tylko nurzańce, anubias, rzęsa wodna, wgłębka. Te dwie ostatnie będą dobrym pokarmem ale welonki mogą tego nie przejeść bo szybko się rozrastają.
A baniaczek jaki szyykujesz? Proponuję min. 240 i dobry filtr z dużą nadfiltracją bo to są brudasy. No ale to chyba już wiesz Wink
#3

Oczywiście że wiem zanim kupiłem ryby to pierwsze co wszedłem na forum i wiele się dowiedziałem o tych rybach , akwarium szykuje tak jak ty mówisz , 240l na razie mam kupione 2 welonki , ile ty byś jeszcze radził kupić ?
a co do roślin to co nie kupować ?

albo może by tak oddać welony i zamiast " welonkarium " zrobić by np. ogóle , roślinne ? Big Grin Co o tym sądzisz ?
#4

Mam bardzo różne rośliny w akwarium i żadnych welonki nie jedzą. Czasami tylko wykopia jakąś małą roślinkę jak grzebią w podłożu.

Możesz zobaczyć w linku w mojej sygnaturze.

530l - Malawi
530l - Zimne
400l - Towarzyskie
77l - 2D
160l - Tanganika
54l Kotnik

Nie udzielam porad na PW i GG
#5